Menu
19
lipca
2013
20.49

Achievement unlocked: SN81

Gdyby za jeżdżenie pociągami można było zdobywać osiągnięcia, przejazd autobusem szynowym serii SN81 na pewno równałby się zdobyciu takowego.

Obecnie tym produktem krajowego przemysłu kolejowego schyłku lat 80. można się przejechać (planowo) tylko w relacji Tomaszów Mazowiecki – Opoczno (i powrotnej).

Trzeba się tam jednak jakoś dostać. W moim przypadku był to pociąg TLK Karlik, w którego składzie były eleganckie wagony 141A po modernizacji, do Koluszek, a stamtąd REGIO do Tomaszowa.

#Fot. 74
Odjazd pociągu TLK 14105 Karlik.
#Fot. 75
SN81-004 i EN57-1456 na stacji w Tomaszowie Mazowieckim.
#Fot. 77
Opoczno.
#Fot. 81
Unieważnione semafory wyjazdowe od strony Skarżyska-Kamiennej.

SN81

Kolzam w latach 1988–90 wyprodukował 6 sztuk tych pojazdów, z czego jeden dla LHS (na tor szeroki). Doskonale wpisują się one w ideę autobusu szynowego: są to pojazdy lekkie, oparte na pojedynczych osiach i o uproszczonej konstrukcji. Punktem wyjścia dla konstrukcji tego pojazdu była drezyna inspekcyjna WOA-29. Każdy człon wyposażony jest w silnik spalinowy, jednak podczas jazdy działa tylko ten w członie prowadzącym.

Siedzenia dla pasażerów są analogiczne do montowanych w owym czasie do autobusów marki Jelcz, a pulpit maszynisty jest uderzająco podobny do tych stosowanych w tramwajach rodziny 105N.

#Fot. 88
I znów Tomaszów Maz.

I z powrotem

Z Koluszek wracałem pociągiem InterRegio. Był to EN57AKM-3003 (modernizacja dla Województwa Łódzkiego). Jakoś udało się znaleźć miejsce siedzące.

#Fot. 89
Kolejna przesiadka: Koluszki.
#Fot. 90
EN57AKM-3003
Liczba odsłon: 1966;
Przyporządkowane kategorie: EN57AKM (2), Koluszki (1), Opoczno (1), SN81 (1), Tomaszów Mazowiecki (1)