Menu
17
sierpnia
2010
20.49

Hel 2010 - wycieczka nr 3

Celem tej wycieczki był Szczecin:



Jak zwykle, musiałem wyjechać z Helu pociągiem o 4.16. W Gdyni o 6.30 miałem TLK do Szczecina. W składzie był nawet wagon bezprzedziałowy, a w Szczecinie byłem o 11.01, planowo.


Jeszcze w Gdyni: SKM Sprinter do Tczewa, czyli eskaemka, która jedzie torami dalekobieżnymi przez Trójmiasto.



Szczecin Główny. Widoczne odnowione wiaty peronowe.


Niemiecki SZT przy peronie pierwszym. Zwraca uwagę wezwanie: "Nicht einsteigen".


Nieużywana już nastawnia na stacji.


Wnętrze dworca.


Jako, że następny pociąg w planie odjeżdżał o 14.20, to udałem się "na miasto". Z ciekawszych rzeczy, które udało mi się uchwycić:

Brama Portowa (w środku Cepelia).


Tatra KT4DtM. Czechosłowackie zakłady ÄŒKD dostarczyły w latach 1976 - 1988 574 sztuki tramwajów typu KT4 (to nie jedyny odbiorca, wykonywano je również dla innych miast NRD, oraz dla ZSRR i Jugosławii). W 1995 zostały poddane modernizacji i otrzymały nazwę KT4DtM. W 2007 roku Szczecin sprowadził do siebie 21 sztuk, a w tym roku dodatkowe 11. Trzeba przyznać, że w porównaniu ze stopiątka, to prawdziwy skok cywilizacyjny. Warto dodać, że dwa wózki, na których opiera się tramwaj, nie są wcale zamontowane sztywno, lecz połączone są układem dźwigni, które zapewniają spokojny bieg.


Po powrocie na dworzec miałem udać się do Szczecinka pociągiem o 14.20:

Niemcobus (SA110) - niemiecki SZT o oznaczeniu VT624. Zakupiony przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego w 2005 roku. Dostarczono 7 zestawów.


Wnętrze.


Jeden z dwóch ostatnich ambulansów pocztowych używanych w Polsce.


Niebo w drodze do Szczecinka.


W Szczecinku szybko w kibel do Kołobrzegu i wysiadka w Białogardzie:

Dworzec w Białogardzie.


Na koniec ED72 (ja jednak do Gdyni wróciłem TLK i tam w SA132 o 22.14):



Trochę statystyki. Przejechałem konkretnie trasę:
Hel - Gdynia Główna - Szczecin Główny - Szczecinek - Białogard - Gdynia Główna - Hel.
To 943,804 km.
Jechałem następującymi seriami pojazdów: EP07 (554,522 km), SA110 (173,335 km), SA132 (152,426 km), EN57 (63,521 km).

Postaram się jak najszybciej opisać kolejną, już ostatnią wycieczkę.
Liczba odsłon: 1053;
Przyporządkowane kategorie: brak