Menu
24
sierpnia
2010
23.07

Hel 2010 - wycieczka nr 4

No i ostatnia. Tym razem chodziło o Kołobrzeg i Atribo:

Tutaj latarnia morska w Kołobrzegu.



Elektrownie wiatrowe we mgle (z okna SA132).


Początek identyczny jak ostatnio. Ten sam TLK do Szczecina, lecz wysiadłem w Koszalinie.


Wnętrze dworca w Koszalinie.


Z Koszalina kibelkiem do Kołobrzegu:

Dworzec świeżo po remoncie. Można? Można.


I wnętrze.


Widok z latarni.


O 13.34 planowałem przejazd do Szczecina Dąbia (chyba dobrze odmieniłem?). Liczyłem na Atribo, inaczej SA136, inaczej 218M, inaczej "Smerf". A nie chodzi o nic innego, jak ATR220 produkowane dla Polski!


Kilka uwag:
Jest to seria wyprodukowana przez PESĘ dla UM Woj. Zachodniopomorskiego w liczbie 12 sztuk (10 + zamówienie uzupełniające 20%). Na chwilę obecną dostarczono 4 zespoły. Mają zastąpić wysłużone SA110 (patrz: wycieczka nr 3).

Pewne dane techniczne:

Typ218M
ProducentPESA Bydgoszcz SA
Układ wagonóws+d+s
Układ osiB'2'2'B'
Średnica kół840 mm
Liczba miejsc siedzących157
Liczba miejsc ogólem317
Masa służbowa110 Mg
Długość całkowita55 570 mm
Moc całkowita780 kW
Prędkość konstrukcyjna (eksploatacyjna)140 km/h (120 km/h)
Sporządzono na podstawie Wikipedii i obserwacji własnych


Ten SZT jest naprawdę skokiem cywilizacyjnym w porównaniu z SA132. Miękkie fotele firmy Kiel, klima, SIP (System Informacji Pasażerskiej), wózki Jacobsa z poduszkami powietrznymi jako II stopień zawieszenia. Dwa przedziały ustępowe, z czego jeden przystosowany dla osób niepełnosprawnych wg norm TSI.


Można kliknąć, aby powiększyć.


Dojechałem nim do Szczecina Dąbia (naprawdę miła przejażdżka), stamtąd do Stargardu Szczecińskiego, a tam w ten sam TLK co wczoraj, dalej z Gdyni o 22.14 do Helu.


Class 66 prywatnego przewoźnika Freightliner PL na stacji Szczecin Dąbie. Niezła bestia, brutto ma chyba więcej niż 40 sporych węglarek...

I ostatnie dwa widoczki: Stargard z bykiem:





Trochę statystyki. Przejechałem konkretnie trasę:
Hel - Gdynia Główna - Koszalin - Kołobrzeg - Szczecin Dąbie - Stargard Szczeciński - Gdynia Główna - Hel.
To 832,710 km.
Jechałem następującymi seriami pojazdów: EP07 (489,995 km), SA132 (152,426 km), SA136 (122,671 km), EN57 (67,618 km).

To by było na tyle z moich helskich wojaży.
Liczba odsłon: 1094;
Przyporządkowane kategorie: brak