Menu
21
listopada
2010
02.04

Święto Kolejarza w Skierniewicach

Dzisiaj w Skierniewicach prezentowano 4 piękne maszyny: Siemens ES64U4, EMD JT42CWRM, Bombardier TRAXX F140 MS oraz VOITH Maxima 40CC.

Do Skierniewic dotarłem pociągiem Interregio. Pociąg złożony z jednego zmodernizowanego EN57, było ciepło, a miejsca siedzące były zajęte (dla kilku osób zabrakło). Pokonanie 70 km zajęło godzinę (wraz z przejechaniem Warszawy), bilet normalny - 18 zł. Że niby Interregio są nierentowne? Nie wydaje mi się.

W oczekiwaniu na "zieloną drogę". Oby zawsze taka była...



Zabudowania parowozowni wraz z serią 66.


Siemens ES64F4


Prezentowana lokomotywa jeździ pod banderą Freightliner PL. Towarowa wersja znanej z PKP IC ES64U4 - "Husarza". Rozpędza się do 140 km/h, a moc wynos 6,4 MW. Swego czasu IC i PR leasingowały kilka sztuk tych lokomotyw.

W oczekiwaniu na "zieloną drogę". Oby zawsze taka była...


W oczekiwaniu na "zieloną drogę". Oby zawsze taka była...


W oczekiwaniu na "zieloną drogę". Oby zawsze taka była...


W oczekiwaniu na "zieloną drogę". Oby zawsze taka była...


EMD JT42CWRM (Class 66)


Seria produkowana przez amerykański koncern EMD (Electro-Motive Diesel). Firma ta ma na swoim koncie serię najmocniejszych lokomotyw spalinowych świata DDA40X (4900 kW i ponad 250 ton masy). Class 66 stworzono w 1998 roku na potrzeby europejskiego rynku przewozów towarowych, początkowo głównie angielskiego. Jako, że Freightliner PL, jest częścią brytyjskiego przewoźnika o nazwie pozbawionej "PL", lokomotywy te trafiły też do Polski.



Stanowisko maszynisty po lewej stronie.


Bardzo ciasne przejście przez przedział maszynowy.


Manewry na stacji.


Bombardier TRAXX F140 MS


Członek rodziny pojazdów TRAXX użytkowany przez LOTOS Kolej.



VOITH Maxima 40CC


Sztandarowa lokomotywa znanego na całym świecie producenta przekładnie hydraulicznych. Wyprodukowano 11 sztuk (i 2 słabszej wersji 30CC). Jeden z nich pracuje w barwach LOTOS Kolej, jednocześnie będąc najmocniejszą lokomotywą spalinową w Polsce: 3600 kW. Skład cystern z paliwem o brutcie 4000 t nie stanowi trudności dla tej maszyny. Oby więcej takich lokomotyw!



Miejsca znacznie więcej, niż w 66.


Belgijski silnik ABC, to on właśnie zasila pompę hydrauliczną, która przekazuje energię do turbin na każdej z sześciu osi.




Do Warszawy udało mi się wrócić ED74:

Liczba odsłon: 1731;
Przyporządkowane kategorie: brak