2011
Objazdy przez dworzec Gdański i pierwszy raz mazowieckim Elfem.
W dniach 1 – 7 września wyłączony z eksploatacji został odcinek Iłowo – Działdowo na linii kolejowej nr 9. Z tego też powodu wszystkie pociągi pomiędzy Krakowem a Gdańskiem jadące przez Warszawę skierowano na objazdy. Zamiast zmiany kierunku na którymś z głównych warszawskich dworców postanowiono skierować pociągi na trasę Kraków Główny – … – Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia – Warszawa Gdańska – Toruń Główny – … – Gdańsk Główny.
Zaowocowało to niecodzienną możliwoścą spotkania pociągu dalekobieżnego na dworcu Gdańskim (jakiś czas temu jeździł tędy jeden nocny z Krakowa do Kołobrzegu, ale chyba został zlikwidowany — nie jestem pewien).
Jak się okazało na miejscu, niecodzienność tych objazdów potęguje fakt, iż część pociągów jest obsługiwana lokomotywami EP09 (do tej pory praktycznie niespotykane w relacji Warszawa – Gdynia). Zatem do przejdźmy do konkretów:
Elf vel 22WE vel EN76
Szukałem ostatnio zdjęć mazowieckiego Elfa wykonanych już podczas liniowej eksploatacji (od 1 września), jednak nic nie znalazłem. Czyżbym był pierwszym w sieci, który je zamieści?
Możliwe. Ale zanim to uczynię, jeszcze dokończę temat różnic między nim, a Elfami dla SKM. Poza wspomnianymi wcześniej różnicami w napędzie oraz typie i rozmieszczeniu foteli pasażerskich, zastosowaniu okien w uszczelkach zamiast wklejanych, zauważyłem jeszcze coś. Półki na bagaż są szklane, a nie metalowe. Kolejne podobieństwo do FLIRT-ów. Dowód na to, że zamawiający dostaje to, co zamawia. A widać, że o fotelach też pomyślano — są naprawdę wygodne. Ponadto wydaje mi się , że jest lepiej wyciszony — chyba nawet tak, jak FLIRT. Ale mogę się mylić, nie jechałem nim długo, a FLIRT-ami również za często nie podróżuję.
To już. Jeśli uważasz, że mam dalej pisać i w ogóle prowadzić ten blog to zarejestruj się (dosłownie kilka sekund) — dasz mi tym swój wyraz poparcia. Bo nie robię przecież tego wszystkiego tylko dla siebie. :)
Przyporządkowane kategorie: brak