2011
Dzień Kolejarza 2011 w Skierniewicach
Aby pójść do Parowozowni Skierniewice na taką imprezę należy najpierw się tam dostać. Ja uczyniłem to za pomocą pociągu interREGIO. Co ważne, udało mi się nareszcie przejechać zmodernizowanym EN57AKM-3xxx (konkretnie EN57AKM-3003). Bardzo przyjemne jeździdełko, mimo że to modernizacja tylko (wcale nietania).
To, co mnie przeraziło, to czas przejazdu między Wschodnią, a Skierniewicami: 81 minut. Swego czasu jeździło się około 90 minut, ale do Łodzi Fabrycznej, która jest jednak kapkę dalej. Oczywiście to dzięki modernizacji linii nr 1 na odcinku Warszawa Zachodnia – Skierniewice.
Jednak rozkład miał naprawdę duże rezerwy. Przyjechaliśmy do Żyrardowa 10 minut przed czasem (więc staliÅ›my tam te 11 minut). W Skierniewicach podobnie: zamiast o 11.09, wjechaliśmy tam jeszcze przed jedenastą…
W tym roku swój tabor zaprezentowała spółka Lotos Kolej (podobnie jak rok temu). Konkretnie były to dwie lokomotywy pochodzące z platformy TRAXX: pierwsza spalinowa F140 DE, druga elektryczna (wielosystemowa) F140 MS. Ponadto można było zobaczyć Eurosprintera PKP Intercity oraz lokomotywę SM31 należącą do PKP Cargo.
W Skierniewicach otworzono również wystawę urządzeń sterowania ruchem kolejowym:
Krótko, ale zawsze coś. Zresztą nie dysponuję teraz nadmiarem wolnego czasu. Zatem jeszcze tylko stonka na dobranoc i spać!
Przyporządkowane kategorie: brak