Menu
6
października
2013
18.28

Inspiro już w ruchu

W dniu dzisiejszym dwa składy Inspiro weszły do eksploatacji na pierwszej linii metra. Można było się przejechać, a do tego odrobinę się ukulturalnić w środkowej części jednego z nich — posłuchać wykonywanych na żywo utworów, od walca Nad pięknym modrym Dunajem do Snu o Warszawie Niemena.

Udało mi się przejechać pierwszym kursem. Nie na całej długości, lecz od Dworca Gdańskiego (pociąg jechał z Kabat). Dużo ludzi. Wrażenia pozytywne.

#Fot. 121
Wjazd na stację Dworzec Gdański.
#Fot. 123
Rampa, nic nie wpadnie.
#Fot. 128
Jednoprzestrzenność
#Fot. 132
Stacja: Stare Bielany. Proszę wysiąść na prawo.

Co nowego w porównaniu do składów serii 81 i Metropolis? Większość wymieniłem ostatnio w tym wpisie. Trzeba zaznaczyć, że wymieniono siedzenia na wygodniejsze, tj. z bardziej miękkimi siedziskami.

Jednak dopiero teraz można było zapoznać się z systemem informacji pasażerskiej. Zapowiedzi rozszerzono o te, wygłaszane tuż przed zatrzymaniem się na stacji. Składają się one z przyciętej dotychczasowej zapowiedzi (stacja: x) oraz tekstu wypowiadanego przez damski głos (syntezator?): proszę wysiąść na lewo/prawo. Mam wrażenie, że trochę chybione to sformułowanie. Gdy pierwszy raz je usłyszałem, pomyślałem, że to koniec jazdy tego specjalnego pociągu i trzeba wysiadać. Moim zdaniem byłoby lepiej mówić: peron po lewej/prawej stronie (pociągu).

Na wyświetlaczach pojawiają się wszystkie ważne informacje. Są korale z czasami przejazdu, a przy dojeżdżaniu do stacji wcześniej wspomniane głosowe zapowiedzi są wizualizowane — pojawia się nazwa stacji i kierunek wysiadania wskazany odpowiednio skierowanym trójkątem. Na ekranach, które widać gdy jest się skierowanym tyłem do kierunku jazdy, kierunek jest przeciwny (czyli poprawnie wskazany).

Na razie (?) brak ekranów oraz ramek na reklamy. Zobaczymy, czy i jak je zamontują.

#Fot. 126
Drugi skład.

Jazda jest płynna, porównywalna z wagonami Metropolis. Głośność na podobnym poziomie. Niewątpliwym plusem jest jednoprzestrzenność. Obecnie razi tylko dość długa zwłoka otwierania drzwi po zatrzymaniu się. Nawet przy centralnym otwieraniu, a nie indywidualnym (indywidualne ma być używane tylko przy mniejszym zapełnieniu). Mam nadzieję, że skrócą ten czas (chyba, że problem leży po stronie jeszcze niewprawionego maszynisty), bo obecnie ludzie na każdej stacji mocno znęcają się nad przyciskami do otwierania drzwi…

Liczba odsłon: 1261;
Przyporządkowane kategorie: Inspiro (3), Metro Warszawskie (7), Warszawa (19)