Menu

Centralny odcinek II linii metra

Prezentacja nowych stacji
9
listopada
2014
21.27

Stacja C-15: Dworzec Wileński

Zwiedzanie stacji II linii metra zacząłem od tej położonej pod placem Wileńskim — C-15 Dworzec Wileński.

Trudno oceniać w tym momencie funkcjonalność całości, przyjdzie na to pora dopiero uruchomieniu II linii metra. Wspomnę tylko o jednym zagadnieniu: wcześniej miałem obawy co do liczby bramek przy głównym wejściu na perony — projekt przewidywał ich tylko siedem (wejściowych i wyjściowych). Dziś doliczyłem się dziesięciu zwykłych i jednej szerszej dla osób z większym bagażem, rowerami czy wózkami dziecięcymi. Nie wiem, czy to wystarczy w godzinach szczytu, jest jednak trochę lepiej.

Wykończenie stacji bardzo mi się podoba. Okładziny z bazaltu i kwarcytu prezentują się świetnie, a i podświetlane mleczne szyby wzdłuż przejść na antresoli są niczego sobie. Daruję sobie tym razem dokładniejsze opisy i od razu przejdę do konkretów — zdjęć dzisiejszych.

#Fot. 770
Pomieszczenia handlowe.
#Fot. 771
Nowe biletomaty.
#Fot. 772
Tablica informacyjna ze schematem stacji i planem komunikacji miejskiej w Warszawie.
#Fot. 773
W strefie biletowej: zejście na peron.
#Fot. 778
Tunel w kierunku Stadionu Narodowego.
#Fot. 779
Tor nie do końca bezstykowy…
#Fot. 780
Tory odstawcze. Nawet jedno Inspiro się załapało.
#Fot. 783
Przedsionek dźwigu. Nie bardzo rozumiem sens tych drzwi. Dla osób korzystających z dźwigu raczej nie jest to wygodne rozwiązanie.
#Fot. 785
Poręcz.
#Fot. 790
I wracamy na powierzchnię…

Po wyjściu z podziemi udałem się w kierunku następnej stacji — C-14 Stadion Narodowy.

Liczba odsłon: 1845;
Przyporządkowane kategorie: Warszawa (19), Metro Warszawskie (7), Inspiro (3), II linia metra (6)