Menu
10
czerwca
2020
19.00

Wycieczka rowerowa: Rembertów i Zielonka

Wydaje mi się, że przy zachowaniu ostrożności, można powoli wracać do wycieczek — na razie krótkich rowerowych, tak aby minimalizować kontakt z innymi osobami. W zeszłą sobotę wybrałem się na taką przejażdżkę, której głównym celem nie były zdjęcia kolejowe, ale jak się okazało — warto było wziąć ze sobą aparat.

Utrata

Gdy przejeżdżałem obok pętli Utrata na warszawskim Targówku, zobaczyłem Solarisa Urbino 18 na linii 138, który stał w bardzo korzystnych warunkach oświetleniowych. Krótki fotostop i udałem się w dalszą drogę w kierunku Rembertowa.

#Fot. 2475
Solaris Urbino 18 #8202 na pętli Utrata.
#Fot. 2476
Solaris na tle nastawni posterunku odgałęźnego Warszawa Antoninów.

Rembertów

Kilkaset metrów za przejazdem w ciągu ulicy Chełmżyńskiej zatrzymałem się przy torach i zobaczyłem w oddali coś, co wyglądało jak jakaś siódemka w historycznym malowaniu. Najpierw pomyślałem, że to pewnie jakiś pociąg PKP Intercity z Lublina i przygotowałem się do zdjęcia.

Po kilku chwilach zorientowałem się jednak, że skład nie zbliża się, a stoi pod semaforem — przejazd był cały czas otwarty. Postanowiłem zaryzykować i cofnąć się do przejazdu i przemieścić się na drugą stronę torów, gdzie miałbym lepszą pozycję do zrobienia zdjęcia ze słońcem.

Operacja się udała i po kilku minutach usłyszałem dzwonek informujący dróżnika o zbliżającym się pociągu jadącym w kierunku nieparzystym, to jest w tym przypadku — z Warszawy Wschodniej do Rembertowa. Rogatki się zamknęły, a wkrótce rozległy się jeszcze dwukrotnie dwa dzwonki — znaczyło to, że będą również jechać dwa pociągi w kierunku parzystym, do Warszawy.

Najpierw pojawił się skład EN57AL-1733 + EN57AL-1749 jako pociąg Kolei Mazowieckich do Mińska Mazowieckiego. Zaraz potem ruszył spod semafora wspomniany skład — EU07-195 w historycznych barwach i ET22-1167 na zimno ze składem wagonów krytych. Wkrótce przejechał również 27WE-005 linii S2 warszawskiej SKM.

Po wykonaniu zdjęć udałem się w dalszą drogę do centrum Rembertowa, a stamtąd w kierunku Zielonki.

#Fot. 2477
EN57AL-1733 + EN57AL-1749 w drodze do Mińska Mazowieckiego.
#Fot. 2478
EU07-195 i ET22-1167 z bruttem.
#Fot. 2480
27WE-005

Po tych trzech pociągach przejazd został otworzony i przejechałem z powrotem na północną stronę z zamiarem kontynuowania jazdy. Jednak ledwo minąłem posterunek przejazdowy, a znowu usłyszałem dźwięk dzwonka. Tym razem przejechał 27WE-002 do Sulejówka-Miłosnej i służbowy VT628-009 Kolei Mazowieckich.

#Fot. 2482
27WE-002
#Fot. 2484
VT628-009 Kolei Mazowieckich jako pociąg służbowy.
#Fot. 2485
Leśny szlak rowerowy pomiędzy Rembertowem a Zielonką.

Zielonka Bankowa

Trasa wiodła przez przystanek Zielonka Bankowa na linii 449 łączącej Warszawę Rembertów z Zielonką. Po modernizacji powstały tu dwa jednokrawędziowe perony i przejście przez tory zabezpieczone samoczynną sygnalizacją przejazdową z rogatkami.

Sprawdziłem rozkład i okazało się, że za kilkanaście minut będzie jechał IC 6127 Słowacki z Wrocławia do Białegostoku. Poczekałem na niego, a następnie szybko przeniosłem się na wiadukt nad tą linią bliżej stacji, skąd złapałem EP09-002 z pociągiem TLK 53104 Branicki z Gdyni do Krakowa.

#Fot. 2489
ED161-011 jako pociąg IC 6127 Słowacki.
#Fot. 2490
EP09-002 z pociągiem TLK 53104 Branicki.

Zielonka

Na koniec dwa zdjęcia ze stacji w Zielonce. Po modernizacji znajdują się tu dwa perony i zbudowano przejście podziemne (wraz z przejazdem dla rowerów).

#Fot. 2491
EN57AL-1813 + EN57AL-1656 przy peronie drugim w Zielonce.