Menu

Zima 2019

Kilka dni w Małopolsce: Zakopane, Kraków, Nowy Sącz i Krynica-Zdrój.
4
listopada
2020
18.00

Z Krakowa do Nowego Sącza przez Nową Hutę i Tarnów

Następnego dnia udałem się podróż do Nowego Sącza. Do Tarnowa pociągiem IC 7300 Siemiradzki, a dalej Regio 30657.

Kraków

Najpierw jednak skorzystałem z pogody i zrobiłem kółeczko z dworca głównego na Płaszów pociągiem Kolei Małopolskich i z powrotem tramwajem linii 50, korzystając z honorowania biletów kolejowych w tejże linii.

#Fot. 2637
EN64-008 jako pociąg osobowy 33411 do Tarnowa.
#Fot. 2639
Kraków Główny; trzy drezyny PKP PLK w różnych rozmiarach : WM-10L Nr 879, WM-15A Nr 440 i DH-350.11 nr 22.

KMŁ 33225 SKA1

Bilet nabyłem w niedługo wcześniej otwartej kasie Kolei Małopolskich na dworcu głównym. Jest to jedyna kasa biletowa tego przewoźnika. O krótkim okresie pracy kasy świadczy niski numer blankietu — 00000599 (4 to cyfra kontrolna).

#Fot. 2641
EN77-005 na stacji Kraków Płaszów.

Przejazd na pokładzie EN77-005 odbył się zgodnie z rozkładem jazdy: odjazd o 11.108, przyjazd o 11.16.

Stacja Kraków Płaszów od pewnego czasu jest poddawana modernizacji. Do dziś (listopad 2020) nie została zakończona i na razie nie zanosi się na szybkie oddanie do ruchu.

#Fot. 2642
Modernizowany peron drugi i skład wagonów 105Na na estakadzie nad stacją.
#Fot. 2644
Pesa 2014N Krakowiak HG 935

IC 7300 Siemiradzki

Z racji ograniczonej przepustowości odcinka Kraków Główny — Kraków Płaszów, obecnie większość pociągów dalekobieżnych z Krakowa w kierunku Przemyśla kursuje objazdem linią 95 przez Nową Hutę. Dlatego też, mój pociąg — IC 7300 Siemiradzki z Wrocławia do Przemyśla — musiał w stacji Kraków Główny dokonać zmiany czoła, aby wyjechać w kierunku Krakowa Batowic i tam odbić na linię numer 95.

Z Krakowa odjechaliśmy planowo, o 12.06, a do Tarnowa przyjechaliśmy przed czasem — o 13.14, zamiast o 13.16.

#Fot. 2645
EP09-002 z pociągiem IC 7300 Siemiradzki po zmianie czoła w Krakowie Głównym.
#Fot. 2646
Wisła
#Fot. 2648
Wyświetlacz peronowy w Tarnowie: „TEST SYSTEMU SIEMIRADZKI”.
#Fot. 2649
Siemiradzki w Tarnowie.

R 30657

W Tarnowie miałem przesiadkę na pociąg Regio 30657 relacji Tarnów — Krynica-Zdrój, którym czekało mnie 88 kilometrów i 102 minuty jazdy do Nowego Sącza.

Obsługę stanowiła jednostka EN57-1327 w wersji klasycznej — z skajowymi kanapami we wnętrzu. Odjazd zaplanowano na godzinę 13.31, więc miałem wystarczająco dużo czasu, aby zrobić kilka zdjęć.

#Fot. 2643
EN57-1327 w Tarnowie. Zwraca uwagę ciekawa treść wyświetlacza relacyjnego z nagłówkiem Pociąg regionalny oraz błędnym numerem — 30601 zamiast 30657.
#Fot. 2650
Drugie ujęcie, tym razem od czoła. Obok załapał się 45WE.
#Fot. 2652
Klasyczne wnętrze ezt serii EN57.
#Fot. 2653
Wyjazd z Tarnowa w kierunku Nowego Sącza.
#Fot. 2654
Łowczów
#Fot. 2655
Tuchów, dworzec w trakcie remontu.
#Fot. 2657
Siedliska koło Tuchowa, bliźniaczy budynek dworca do tego w Łowczowie.
#Fot. 2662
Stróże, zetknięcie linii 108 Stróże — Krościenko i łącznicy 619.
#Fot. 2663
Stróże
#Fot. 2666
Pętla grybowska
#Fot. 2668
Semafor posterunku odstępowego Biała Wyżna.
#Fot. 2669
Panorama Grybowa
#Fot. 2672
Ptaszkowa
#Fot. 2675
Most na Kamienicy w Nowym Sączu.
#Fot. 2677
EN71-016 jako pociąg osobowy do Krakowa.
#Fot. 2678
EN57-1327 w Nowym Sączu.

Do Nowego Sącza dojechaliśmy zgodnie z rozkładem, o godzinie 15.23. Tutaj następowało krzyżowanie z pociągiem Regio 30610 Jaworzyna z Krynicy-Zdroju do Krakowa Głównego, który tego dnia obsługiwany był jednostką EN71-016 w malowaniu stanowiącym wariację na temat schematu tygrys.

Wpis jest częścią serii Zima 2019, zobacz również:
poprzedni wpis: Zakopane 2019
następny wpis: Nowy Sącz