Menu

Wycieczka przedświąteczna 2013

Warszawa — Bydgoszcz — Chojnice — Krzyż — Poznań — Toruń — Sierpc — Warszawa
30
grudnia
2013
01.31

Poznań, Toruń, Sierpc

Dzień trzeci, ostatni. Powrót z Poznania przez Toruń i Sierpc. Od mojej ostatniej wizyty na dworcu Poznań Główny zmieniło się kilka rzeczy. Zamknięto halę starego dworca, a na peronach po zachodniej stronie zaczęła się wymiana pragotronów na nowe wyświetlacze (LCD) z KZŁ Bydgoszcz.

#Fot. 278
Przystanek PST Dworzec Zachodni.
#Fot. 279
Nowe wyświetlacze. Na razie jedyną ich funkcjonalnością jest wyświetlanie pierwszej strony plików pdf z odjazdami i przyjazdami ze stacji Poznań Główny (pliki, które można poprać ze strony rozkładu PLK).
#Fot. 280
Pragotrony odchodzą do historii…
#Fot. 282
Nowe perony.
#Fot. 283
Dziura między budynkiem dworca a parkingiem.
#Fot. 284
Hala nowego dworca.
#Fot. 285
Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity. Zero kolejek.

W hali nowego dworca znajdują się biletomaty, kasy Przewozów Regionalnych, PKP Intercity oraz Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity. Przy automatach — standardowo, ktoś niby kupuje, ale zawsze istnieje wolna maszyna. Natomiast przy kasach ciekawa sprawa: do każdej z kas PR ustawiały się kilkuosobowe kolejki. Przed kasami PKP IC, do których wyznaczono taśmami jedną kolejkę (a czynne były dwie lub trzy) nie było nikogo. A zarówno one, jak i te PR sprzedają bilety na pociągi wszystkich przewoźników docierających do Poznania. A jedyną różnicą było chyba to, że kasy PR sprzedawały jeszcze bilety Arrivy. W COK również pusto. Wydaje mi się, że kiedyś w kasach PKP IC nie można było kupować biletów na pociągi Kolei Wielkopolskich, ale obecnie (przynajmniej w Poznaniu) jest to już możliwe. Może chodzi więc o przyzwyczajenie pasażerów… nie wiem.

IR 75110 Drwęca

Obsługujący ten pociąg EN57 był dość mocno zatłoczony, ale ludzi było bardziej na EN71 niż na dwie jednostki EN57. Zarówno wyjazd z Poznania jak i przyjazd do Torunia planowo.

#Fot. 286
IR Drwęca z Poznania Głównego do Olsztyna Głównego na stacji Toruń Miasto.
#Fot. 287
Toruń.
#Fot. 288
Dwa zespoły GTW 2/6 w barwach DB Regio odbywające jazdy homologacyjne w Polsce.

AR 59467

W pociągu do Sierpca bardzo komfortowo, pasażerów mało, a jazda zespołem MR/MRD — nawet po słabszych torach — jest bardzo wygodna. Co ciekawe, po wyjeździe z Torunia oraz przed wjazdem do Sierpca drużyna konduktorska wygłosiła stosowne komunikaty przez system nagłośnienia.

#Fot. 289
MRD 4239 jako pociąg do Sierpca.
#Fot. 291
Po planowym przyjeździe na stację Sierpc.

KM 51312

Przyspieszony pociąg Kolei Mazowieckich KME27 odjeżdża z Sierpca 17 minut po przyjeździe pociągu Arrivy z Torunia. Pełna relacja tego pociągu to Sierpc — Tłuszcz przez Warszawę Gdańską. Odcinek Legionowo — Warszawa Gdańska jest pokonywany dwukrotnie. W obsłudze nowy nabytek KM: wagon motorowy SA135-018.

#Fot. 292
Sierpc. Po prawej stronie SA135-018 który za chwilę odjedzie do Warszawy Gdańskiej.
#Fot. 293
Warszawa Gdańska. Po zmianie czoła pociąg wyruszy w drogę do Tłuszcza (cofając się do Legionowa, by potem odbić na linię nr 10).
Liczba odsłon: 2192;
Przyporządkowane kategorie: EN57 (7), IR Drwęca (1), MR/MRD (11), Poznań (4), SA135 (2), Sierpc (1), Toruń (3), Warszawa (19)