Menu

Tatry i Poprad

Lublin, Rzeszów, Zakopane, Kraków, Krynica
29
czerwca
2014
21.36

Kossakiem do Krakowa i Tatrami do Zakopanego

Pora zacząć nadrabiać zaległości. Tym razem drugi dzień mojej zimowej wyprawy — przejazd z Rzeszowa do Zakopanego przez Kraków, tam wjazd na Gubałówkę i powrót do Krakowa.

#Fot. 536
Dworzec PKS w Rzeszowie.
#Fot. 537
36WE-001, który przejechał chwilę wcześniej z Przemyśla jako pociąg 30432 Niedźwiadek.
#Fot. 538
SU46-031 przygotowuje się do odjazdu z pociągiem TLK 35108 San do Bydgoszczy Głównej.

TLK 38100 Kossak

Podróż rozpocząłem o 6.55, gdy TLK 38100 z Przemyśla do Szczecina ruszy z Rzeszowa Głównego. Skład pociągu w całości stanowiły zmodernizowane wagony pochodzące z kontraktu na 68 sztuk do obsługi trasy Przemyśl – Szczecin. Niestety udało mi się sfotografować tylko wnętrza wagonu 140A.

#Fot. 539
W dzisiejszych czasach nawet tablicom z nazwami stacji nie wolno ufać!

140A (mod. Pesa)

Zadanie modernizacji osiemnastu wagonów przedziałowych klasy pierwszej typu 140A przypadło bydgoskiej Pesie. Zamontowano drzwi odskokowo-przesuwne, toalety z układem zamkniętym oraz nowe wyposażenie przedziałów. Wagony są klimatyzowane. Niestety jakość zastosowanych materiałów jest trochę niższa od tych użytych przez FPS w przedziałowych dwójkach. Szkoda, bo to pierwsza klasa powinna wyróżniać się na plus.

#Fot. 541
Korytarz wagonu 140A po modernizacji w Pesie.
#Fot. 542
Przedział.
#Fot. 545
Dla porównania: dotykowy wyświetlacz w dwójce 141A (modernizacja FPS), przy którym ten z pesowskiej jedynki wygląda po prostu biednie.
#Fot. 546
EU07-331 z Kossakiem na stacji Kraków Główny.

EIC 1323 Tatry

#Fot. 547
EP09-011 z opóźnionym EIC 1323 Tatry wjeżdża w perony.

Ekspres z Warszawy do Zakopanego przyjechał do Krakowa z około piętnastominutowym opóźnieniem. Ruszył o 11.38, czyli siedemnaście minut po czasie. Jednak do Zakopanego udało się urwać z tego dziewięć minut, dzięki czemu byliśmy tam o 14.49.

#Fot. 550
Semafory wyjazdowe ze stacji Skawce (po zakończeniu budowy zbiornika Świnna Poręba to miejsce znajdzie się pod wodą).

Podczas zmiany czoła w Suchej Beskidzkiej zaczął padać mokry śnieg. W okolicach Nowego Targu zrobiło się biało, ale ten stan utrzymał się tylko przez kilka minut — potem znów nie było widać śniegu.

#Fot. 554
Warunki atmosferyczne były zmienne.
#Fot. 555
EU07-304 z Tatrami w Zakopanem, do którego dotarła z ośmiominutowym opóźnieniem (od Krakowa nadrobiła dziewięć minut).
#Fot. 556
Dawny hotel Orbis Giewont. Obecnie znajduje się tu sieciowy sklep odzieżowy…

Funikularem na Gubałówkę

#Fot. 557
Stacja dolna kolei linowo-terenowej na Gubałówkę.

Na Gubałówce panowały inne warunki — okolica pływała chmurach.

#Fot. 561
Panorama Tatr.
#Fot. 567
EN57-2006 wkrótce odjedzie jako pociąg Regio 30542 Kasprowy do Krakowa Głównego.
#Fot. 568
EU07-304 rusza z powrotnym EIC Tatry (do Warszawy).

R 30542 Kasprowy

O godzinie 17.17 wyruszyłem z Zakopanego do Krakowa na pokładzie EN57-2006. Podróż odbyła się bez żadnych niespodzianek i zameldowaliśmy się w Krakowie zgodnie z planem — o 21.08.

#Fot. 571
Do Krakowa przyjechaliśmy planowo.