Tatry
i Poprad
Lublin, Rzeszów, Zakopane, Kraków, Krynica
2014
Kossakiem
do Krakowa i Tatrami
do Zakopanego
Pora zacząć nadrabiać zaległości. Tym razem drugi dzień mojej zimowej wyprawy — przejazd z Rzeszowa do Zakopanego przez Kraków, tam wjazd na Gubałówkę i powrót do Krakowa.
TLK 38100 Kossak
Podróż rozpocząłem o 6.55, gdy TLK 38100 z Przemyśla do Szczecina ruszy z Rzeszowa Głównego. Skład pociągu w całości stanowiły zmodernizowane wagony pochodzące z kontraktu na 68 sztuk do obsługi trasy Przemyśl – Szczecin. Niestety udało mi się sfotografować tylko wnętrza wagonu 140A.
140A (mod. Pesa)
Zadanie modernizacji osiemnastu wagonów przedziałowych klasy pierwszej typu 140A przypadło bydgoskiej Pesie. Zamontowano drzwi odskokowo-przesuwne, toalety z układem zamkniętym oraz nowe wyposażenie przedziałów. Wagony są klimatyzowane. Niestety jakość zastosowanych materiałów jest trochę niższa od tych użytych przez FPS w przedziałowych dwójkach. Szkoda, bo to pierwsza klasa powinna wyróżniać się na plus.
EIC 1323 Tatry
Ekspres z Warszawy do Zakopanego przyjechał do Krakowa z około piętnastominutowym opóźnieniem. Ruszył o 11.38, czyli siedemnaście minut po czasie. Jednak do Zakopanego udało się urwać z tego dziewięć minut, dzięki czemu byliśmy tam o 14.49.
Podczas zmiany czoła w Suchej Beskidzkiej zaczął padać mokry śnieg. W okolicach Nowego Targu zrobiło się biało, ale ten stan utrzymał się tylko przez kilka minut — potem znów nie było widać śniegu.
Funikularem na Gubałówkę
Na Gubałówce panowały inne warunki — okolica pływała chmurach.
R 30542 Kasprowy
O godzinie 17.17 wyruszyłem z Zakopanego do Krakowa na pokładzie EN57-2006. Podróż odbyła się bez żadnych niespodzianek i zameldowaliśmy się w Krakowie zgodnie z planem — o 21.08.
Przyporządkowane kategorie: EP07 (14), EU07 (7), EP09 (10), PKP Intercity (23), EN57 (7), SU46 (3), Rzeszów (3), Kraków (7), Kraków Główny (7), Zakopane (3), Rzeszów Główny (2), Sucha Beskidzka (3), 36WE (2), EIC Tatry (2), R Kasprowy (1), TLK Kossak (1), Gubałówka (2), PKL (4), Przewozy Regionalne (7), kolej linowo-terenowa (3), 140A (1)