Menu

Turkol Podlasie 2019

Mrówką przez północno-wschodnią Polskę, 7–10 lutego 2019.
21
kwietnia
2020
21.02

Orzysz

Ostatnią atrakcją pierwszego dnia przejazdu specjalnego Turkol Podlasie 2019 był pociąg Ełku do Orzysza i z powrotem. Ten odcinek, podobnie jak Korsze — Skandawa, jest nieczynny w ruchu pasażerskim. Stanowi on fragment linii kolejowej numer 223 Czerwonka — Ełk przez Mrągowo i Mikołajki.

Mimo dużego potencjału turystycznego, to właśnie na tej linii, jednej z trzech łączących Olsztyn i Ełk, zawieszono ruch pociągów pasażerskich: 1 września 2009 na odcinku Mrągowo — Ełk i 1 maja 2010 na pozostałym fragmencie z Czerwonki do Mrągowa.

Główny ciąg komunikacyjny stanowi linia przez Korsze i Giżycko, po której jeżdżą zarówno pociągi osobowe, jak i pospieszne. Uzupełniającą rolę pełni linia numer 219 przez Pisz.

Linia na odcinku Ełk — Orzysz została wyremontowana w 2012 roku i obecnie jest w dobrym stanie technicznym, obowiązuje tu prędkość maksymalna 80 km/h. Remont został przeprowadzony z myślą o pociągach towarowych, w szczególności tych obsługujących jednostkę wojskową w Orzyszu.

#Fot. 2302
MRD 4215 + MR 4015 w peronach stacji Ełk.

55386 Orzysz

Z Ełku wyjechaliśmy o 15.10, zgodnie z rozkładem jazdy. Odcinek 35 kilometrów do Orzysza przejechaliśmy w 32 minuty, minutę dłużej niż planowo.

#Fot. 2309
Budynek dworcowy w Orzyszu.

55389 Orzysz

Powrót zaplanowano na 15.50, ale odjazd się opóźnił ze względu na przygotowane przez samorząd atrakcje na dworcu. Wyjechaliśmy o 16.02 i do Ełku dojechaliśmy na godzinę 16.36.

Liczba odsłon: 1424;
Przyporządkowane kategorie: Arriva RP (8), Ełk (3), MR/MRD (11), Orzysz (1), Turkol (6)