TRAKO 2013
X Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO, Gdańsk2013
Tabor na TRAKO
Ekspozycja taboru. Dzisiaj pierwsza część — regionalne zespoły trakcyjne, lokomotywy i tramwaj. Kolejne wpisy dotyczyć będą wagonu 166A i ED250.
Na dobry początek spalinowe zespoły trakcyjne Pesy należące do rodziny Link oraz EZT Newagu 31E Impuls.
Pesa — 600/SA139 Link
Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny Link II. Przeznaczony dla niemieckiego regionalnego przewoźnika Regentalbahn. Seria dwunastu Linków ma jeździć pod marką Oberpfalzbahn. Prędkość maksymalna wynosi 140 km/h.
Zespoły tej samej rodziny zostały zamówione również przez UM Województwa Zachodniopomorskiego (2 dwuczłony) i Lubuskiego (4 dwuczłony), České dráhy (31 dwuczłonów), Niederbarniemer Eisenbahn (7 dwuczłonów i 2 trójczłony) oraz Deutsche Bahn (umowa ramowa na maksymalnie 470 zespołów, do tej pory zamówiono 39).
Newag — 31WE Impuls
Elektryczny zespół trakcyjny od Newagu. Czteroczłonowa wersja o oznaczeniu 31WE została wyprodukowana dla Kolei Dolnośląskich i liczbie 5 sztuk. Jeden z nich pobił rekord prędkości dla EZT wyprodukowanego w Polsce — na CMK osiągnął prędkość 211,6 km/h (rekord prędkości w Polsce wynosi 250,1 km/h ustanowiony przez ETR460 Pendolino w 1994 roku).
Newag Gliwice — E4MSU Griffin
ST48/15D (modernizacja Newag)
Pesa — 111Ed Gama Marathon
Lokomotywa elektryczna jednosystemowa (3 kV DC) wyposażona w silnik spalinowy niedużej mocy pozwalający na przeprowadzanie manewrów i lekkiej pracy pociągowej na niezelektryfikowanych liniach i stacjach. Przy zasilaniu elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, a przy spalinowym 40 km/h, a zasięg około 40 km. Stąd nazwa Marathon
:P.
Solaris — S109j Tramino Jena
Tramwaj Solarisa przeznaczony dla niemieckiej Jeny, gdzie tramwaje kursują po torach o szerokości 1000 mm. Dwukierunkowy.
Przyporządkowane kategorie: Gdańsk (4), TRAKO (3), 111Ed (1), 31WE (1), Link (1), Impuls (1), SA139 (1), EN62 (1), E4MSU (1), Solaris (8), Tramino (1), Pesa (1), Newag (1), Gama (1)