TRAKO 2013
X Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO, GdańskKaszub
Tegoroczna edycja targów TRAKO odbyła się w dniach 24–27 września 2013 roku. Obyło się bez wielkich premier. Większość producentów woli urządzać pokazy premierowe podczas targów InnoTrans w Berlinie, które odbywają się naprzemiennie z TRAKO. Niemniej, było trochę ciekawego taboru.
Ekspozycja wewnętrzna
Na początek wnętrza. W tym roku TRAKO przeniosło się do nowego centrum wystawienniczego Międzynarodowych Targów Gdańskich — do AmberExpo.
Tabor na TRAKO
Ekspozycja taboru. Dzisiaj pierwsza część — regionalne zespoły trakcyjne, lokomotywy i tramwaj. Kolejne wpisy dotyczyć będą wagonu 166A i ED250.
166A
Zakłady Cegielskiego (H. Cegielski — Fabryka Pojazdów Szynowych) zaprezentowały na targach przedziałowy wagon klasy pierwszej typu 166A. Wagon ma wszystkie cechy, jakie posiadają nowe wagony Cegielskiego, m.in. mostki przejściowe Hübnera i lekko zmodyfikowany schemat malowania PKP Intericty z czarnym pasem okiennym.
ED250 vel Nuovo Pendolino
Och i ach. Nadszedł czas, aby poruszyć temat składów ED250. Ostatnio dużo można było o nich usłyszeć tu i tam. Wszak jak wszyscy, to i ja.