Menu

TRAKO 2013

X Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO, Gdańsk
12
października
2013
11.39

166A

Zakłady Cegielskiego (H. Cegielski — Fabryka Pojazdów Szynowych) zaprezentowały na targach przedziałowy wagon klasy pierwszej typu 166A. Wagon ma wszystkie cechy, jakie posiadają nowe wagony Cegielskiego, m.in. mostki przejściowe Hübnera i lekko zmodyfikowany schemat malowania PKP Intercity z czarnym pasem okiennym.

Wagon standardu UIC-Z1. Czyli 26,4 m długości, klimatyzacja, 9 przedziałów po 6 osób w klasie pierwszej, hamulce tarczowe i magnetyczne i prędkość eksploatacyjna 200 km/h (w materiałach informacyjnych napisano: 55,55 m/s (200 km/h) :D niech żyje układ SI!). Masa służbowa wagonu to 52 tony.

#Fot. 157
Korytarz
#Fot. 159
Przedział

Przedziały wyposażono w kołyskowe fotele o dość zwięzłej budowie, co powoduje, że miejsca na nogi jest bardzo dużo, więcej niż w przeciętnych jedynkach standardu Z, które i tak odznaczają się dużym luzem.

#Fot. 163
Dotykowy wyświetlacz pokazujący wszystkie informacje (w tym zajętość WC i kierunek do wagonu gastronomicznego) i umożliwiający sterowanie oświetleniem, temperaturą i głośnością zapowiedzi.
#Fot. 158
Wyświetlacze zajętości miejsc. Czy kiedykolwiek będzie z nich jakiś pożytek?

Uwagę zwracają dotykowe ekrany sterujące w przedziałach oraz elektroniczne wyświetlacze zajętości miejsc. Jeszcze nigdy u nas nie widziałem działających (ani włożonych karteczek do tych tradycyjnych ramek). Może kiedyś to się zmieni. Chociaż przy obecnej polityce całkowitej rezerwacji miejsc są one przydatne tylko dla posiadaczy okresowych biletów sieciowych czy odcinkowych…

No i charakterystyczne dla nowych wagonów Cegielskiego panele sufitowe. Prezentują się bardzo ładnie. Poniżej zdjęcia wszystkich możliwych ustawień.

#Fot. 164
Efektowne oświetlenie

Wagon robi bardzo dobre wrażenie. W toaletach (oczywiście w układzie zamkniętym) zastosowano suszarki do rąk Dyson Airblade (tu można poczytać o tym wynalazku: http://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_Airblade). Niestety obie toalety były zamknięte, więc nie dane mi było tego wypróbować.

Wyprodukowany został w ramach umowy na 25 nowych wagonów dla PKP Intercity do obsługi relacji Wrocław – Gdynia. Wartość projektu brutto: 175,5 mln zł (dofinansowanie UE: 65,2 mln zł).

Liczba odsłon: 2650;
Przyporządkowane kategorie: 166A (1), FPS HCP (1)