Menu

TRAKO 2013

X Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO, Gdańsk
9
października
2013
17.32

Tabor na TRAKO

Ekspozycja taboru. Dzisiaj pierwsza część — regionalne zespoły trakcyjne, lokomotywy i tramwaj. Kolejne wpisy dotyczyć będą wagonu 166A i ED250.

Na dobry początek spalinowe zespoły trakcyjne Pesy należące do rodziny Link oraz EZT Newagu 31E Impuls.

#Fot. 134
SA139-002, 31WE-005 i 600-003.

Pesa — 600/SA139 Link

Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny Link II. Przeznaczony dla niemieckiego regionalnego przewoźnika Regentalbahn. Seria dwunastu Linków ma jeździć pod marką Oberpfalzbahn. Prędkość maksymalna wynosi 140 km/h.

Zespoły tej samej rodziny zostały zamówione również przez UM Województwa Zachodniopomorskiego (2 dwuczłony) i Lubuskiego (4 dwuczłony), České dráhy (31 dwuczłonów), Niederbarniemer Eisenbahn (7 dwuczłonów i 2 trójczłony) oraz Deutsche Bahn (umowa ramowa na maksymalnie 470 zespołów, do tej pory zamówiono 39).

#Fot. 135
Link dla Oberpfalzbahn.
#Fot. 136
Wysuwany stopień.
#Fot. 137
Przedsionek.
#Fot. 138
Miejsca dla dzieci
#Fot. 142
To co prawda nie Link, tylko Elf, ale dobrze widać różnicę wyposażenia produktu eksportowego i krajowego (w niższej cenie — tu ciężko porównywać dwuczłonowy SZT do trójczłonowego EZT). Ale stonowane kolory nie są chyba droższe…

Newag — 31WE Impuls

Elektryczny zespół trakcyjny od Newagu. Czteroczłonowa wersja o oznaczeniu 31WE została wyprodukowana dla Kolei Dolnośląskich i liczbie 5 sztuk. Jeden z nich pobił rekord prędkości dla EZT wyprodukowanego w Polsce — na CMK osiągnął prędkość 211,6 km/h (rekord prędkości w Polsce wynosi 250,1 km/h ustanowiony przez ETR460 Pendolino w 1994 roku).

#Fot. 143
Wnętrze 31WE (Koleje Dolnośląskie).

Newag Gliwice — E4MSU Griffin

#Fot. 144
Z kabiny 31WE. Widać Elfa i Griffina.
#Fot. 145
Kabina E4MSU Griffin, prod. Newag Gliwice (d. ZNLE Gliwice).

ST48/15D (modernizacja Newag)

#Fot. 146
ST48-02, modernizacja dla PKP Cargo wykonana przez Newag.

Pesa — 111Ed Gama Marathon

Lokomotywa elektryczna jednosystemowa (3 kV DC) wyposażona w silnik spalinowy niedużej mocy pozwalający na przeprowadzanie manewrów i lekkiej pracy pociągowej na niezelektryfikowanych liniach i stacjach. Przy zasilaniu elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, a przy spalinowym 40 km/h, a zasięg około 40 km. Stąd nazwa Marathon :P.

#Fot. 147
111Ed-001 — Pesa Gama Marathon
#Fot. 150
Bogate wyposażenie: mikrofalówka, czajnik, a do tego dochodzi jeszcze toaleta (oczywiście z układem zamkniętym).

Solaris — S109j Tramino Jena

Tramwaj Solarisa przeznaczony dla niemieckiej Jeny, gdzie tramwaje kursują po torach o szerokości 1000 mm. Dwukierunkowy.

#Fot. 151
Solaris Tramino Jena