Turkol Podlasie 2019
Mrówką przez północno-wschodnią Polskę, 7–10 lutego 2019.2020
Z Ełku do Białegostoku przez Olecko i Suwałki
Planem na drugi dzień był przejazd z Ełku do Białegostoku. Nie jechaliśmy jednak podstawową trasą przez Grajewo, tylko przez Olecko, Suwałki i Sokółkę, z której wykonaliśmy dodatkowy przejazd do Kuźnicy Białostockiej.
Odjazd z Ełku został zaplanowany na godzinę 7.13, natomiast ja pojawiłem się na dworcu dużo wcześniej, ponieważ dostałem informację, że wieczorem na stacji zaparkował gagarin ST44-360. Niestety, gdy dotarłem na dworzec, okazało się, że gagarin już się zmył — jako obiekty do sfotografowania zostały: SM42-606 i nasza mrówka, która już rozgrzewała się do odjazdu.
51201/0 Wigry
Pierwszym zatrzymaniem po wyjeździe z Ełku było Olecko, gdzie nasz pociąg musiał zmienić czoło, aby kontynuować jazdę w kierunku Suwałk. Cała operacja zajęła pięć minut — akurat tyle, aby zrobić kilka zdjęć i nie zmarznąć zbytnio.
Suwałki
W Suwałkach zameldowaliśmy się 8.52, siedem minut po planie. Tutaj również konieczna była zmiana kierunku jazdy, rozkład przewidywał na to sześć minut, nam udało się w cztery — wyjechaliśmy o 8.56.
Warty odnotowania jest fakt, iż przy nastawni w Suwałkach znajduje się przejście piesze przez tory zabezpieczone klasycznymi rogatkami z firankami, obecnie bardzo rzadkimi.
W Augustowie zatrzymaliśmy się na kolejne cztery minuty, ale tu był to już zwyczajny postój. Pasażerowie szybko rozbiegli się, aby wykonać zdjęcia i zaraz wszyscy byli z powrotem na pokładzie.
Sokółka
Do Sokółki przyjechaliśmy dwie minuty przed rozkładem jazdy, o 10.11. Przewidziano tu 40 minut postoju, więc było trochę czasu na rozejrzenie się po okolicy.
Co ciekawe, zostaliśmy przyjęci na peron trzeci, przy wejściu na który, na wskaźniku W4 została umieszczona tabliczka o treści: PRZEJŚCIE PIESZYCH SUROWO WZBRONIONE PERON WYŁĄCZONY Z EKSPLOATACJI
. W Sokółce znajdują się trzy perony: pierwszy — jednokrawędziowy przy budynku dworca; drugi — wyspowy przy torach głównych i trzeci —jednokrawędziowy. Peron pierwszy również jest nieczynny, ponieważ przy nim przebiega szerokotorowa linia numer 57 z Kuźnicy Białostockiej do Geniuszy.
Dworzec jest w dość zaniedbany, ale znajduje się tu czynna poczekalnia i bar Niemen
. Kasa biletowa jest nieczynna o 1 listopada 2016 roku.
Kuźnica Białostocka
Z Sokółki wyruszyliśmy o 10.52, szesnaście kilometrów do Kuźnicy pokonaliśmy w piętnaście minut. Tutaj mieliśmy kwadrans do odjazdu z powrotem w kierunku Sokółki i Białegostoku.
Białystok
W peronach stacji Białystok zatrzymaliśmy się o 12.21, minutę po planie. Białostocki dworzec przechodzi obecnie remont. Obsługa podróżnych odbywa się w kontenerach ustawionych na placu przed budynkiem dworca.

Mimo, że osiągnęliśmy już docelową stację na tamten dzień, to nie był ostatni przejazd — przed nami był jeszcze kurs do Cisówki przez Bielsk Podlaski, Lewki i Hajnówkę. O tym jednak w następnej części relacji. ;)
Przyporządkowane kategorie: EU07 (7), PKP Intercity (23), MR/MRD (11), PKP Cargo (8), 754 (4), Białystok (5), Suwałki (2), SA137 (3), Arriva RP (8), Ełk (3), Turkol (6), EN57ALd (1), Olecko (1), Sokółka (1), Kuźnica Białostocka (1), TEM2 (1), ET25 (1)